marketing.online

Reklama Google Ads

Reklama Google Ads - mały budżet to też budżet

Reklama Google Ads jest dziś niewątpliwie największą platformą wspomagającą sprzedaż i pozyskiwanie Klientów w Sieci. Ma też swój udział w pozycjonowaniu strony oraz sklepu. Jednak podstawową funkcją Google Ads jest szeroko pojęta reklama w Internecie. Możliwości, które daje nam platforma są niemal nieograniczone, stąd każda firma ma możliwość wypracowania własnych strategii. Te mogą być najróżniejsze. Pod uwagę należy wziąć wiele istotnych czynników mających wpływ na skuteczną reklamę. Jedną z nich jest budżet. 

Nawet niewielki budżet powoli na początku zaistnieć w Sieci. Nie należy od razu oczekiwać oszałamiających wzrostów, bo wiarygodność w Internecie buduje się powoli. Jednak przy konsekwentnym działaniu w oparciu o dobrą strategię, efekty z miesiąca na miesiąc będą coraz lepsze. Pozyskanie klientów stanie się bardziej skuteczne, a wzrost sprzedaży w sklepie internetowym będzie wyraźny.

Kampanie Google Ads - lokalne, czy ogólnopolskie?

Kampanie Google Ads to skoordynowane w czasie działania, mające na celu w dość krótkim czasie przynieść wymierne korzyści. Dla części właścicieli stron internetowych może to być oferta wykonywanych usług, dla innych dokonanie zakupu w sklepie on-line. Kolejną korzyścią jest wzrost w rankingach wyszukiwarek i zwiększenie lokalnego ruchu organicznego na stronie. Cele kampanii Google są różne i tak samo różne są sposoby ich realizacji. Jeśli reklama Google Ads jest przemyślana i dobrze przygotowana, z pewnością przyniesie korzyść.

Zarówno kampanie lokalne i ogólnopolskie mają inne cele. Wiadomo bowiem, że dla osiedlowego sklepu w miejscowości X nie będzie konieczna reklama w całej Polsce. Tu bardziej przyda się reklama lokalna Google Ads, profil w Social Mediach i utrzymanie dobrego wizerunku.

Zupełnie inny kierunek reklamy obierze sprzedawca, który funkcjonuje na zasadzie wysyłki zakupionego towaru. W tym przypadku ograniczenie kampanii do lokalnej to strata czasu i marnowanie budżetu. Pozyskiwanie Klienta w kraju, a nawet za granicą dla sklepów internetowych leży bowiem w ich interesie.

Reklama w Internecie - czy warto?

Reklama w Internecie z pewnością wiele ułatwia. Już niewielkim miesięczny budżetem można realnie wpływać na zwiększenie zainteresowania wykonywanymi usługami czy oferowanym na sprzedaż towar. Prawidłowo przygotowane wizytówki, mapy Google i skuteczne kampanie reklamowe sprawią, że zwiększy się liczba nowych użytkowników strony firmowej. A stąd już prosta droga do umocnienia swojej pozycji na rynku. 

Przed podjęciem decyzji o reklamie Google Ads warto wcześniej popracować nad jakością witryny. Jeśli zawiera błędy lub jest od dawna nie aktualizowana, z pewnością lepiej będzie na początku zainwestować w serwis i optymalizację (o której dowiesz się więcej tutaj).

Czy warto? Jeśli są możliwości, to zawsze warto. Nie ma konieczności inwestowania dużych budżetów na reklamę, warto jednak sprawdzić potencjał swojej firmy na nieco szerszych wodach!

Exit mobile version