Co to jest marketing internetowy?

Co to jest marketing internetowy?

Obsługa internetowa dla firm to kompleksowe działania, dzięki którym zyskują one widoczność w Sieci. Składa się na to uaktualnienie witryny do obecnych standardów i dbałość o jej techniczną stronę. Optymalizacja pod kątem SEO, założenie i prowadzenie konta w Social Mediach oraz inne działania prowadzone na rzecz witryny powinny funkcjonować jednocześnie. Przynosi to większe korzyści w krótkim czasie, ponieważ niemal każdy rodzaj prowadzonej reklamy przyniesie znacznie lepsze efekty, nawet przy niskim budżecie. Więcej wejść na stronę, zaangażowania Klientów i w konsekwencji zwiększenie obrotów firmy to cel ustalonej wcześniej strategii marketingu on-line. Nietrudno się domyślić, że na pytanie „co to jest marketing internetowy” paść mogą niezwykle zróżnicowane odpowiedzi. I wiele z nich jest prawidłowych. Dobrą definicję znajdziemy w Wikipedii, jednak na podstawie własnych doświadczeń, pozwolę to sobie opisać własnymi słowy.

Z wpisu dowiesz się:

– 1 – Co to jest marketing on-line dla firm?

– 2 – Podstawowe narzędzia marketingu internetowego 

– 3 – Marketing internetowy dla firm małych i dużych. 

Marketing on-line dla firm? Kompleksowa obsługa internetowa.

Marketing od zawsze postrzegany był jako wsparcie sprzedaży i swoisty dział reklamy w jednym. Od kilku dekad część funkcji związanych z widocznością w Internecie przejmują jednak zespoły, które się w tym specjalizują. Marketing internetowy stał się oddzielnym trybem w wielkiej maszynie reklamy i handlu. Bardzo ważnym trybem.

Mówiąc o marketingu internetowym należy mieć na myśli wszelkiego rodzaju pomysły i narzędzia, które w konsekwencji użycia wpłyną pozytywnie na wizerunek w Internecie. Mowa tu o wizerunku w szerokim tego słowa znaczeniu. Wpływ na niego ma niemal każdy aspekt działalności firmy, w szczególności zaś oferta.

Bez względu na to czy zajmujemy się usługami lokalnymi, czy handlem na szeroką skalę, ideą każdej firmy jest zarabiać. W trudnych realiach związanych z pandemią COVID19, handel tradycyjny został mocno ograniczony, co pociągnęło za sobą poszukiwanie nowych możliwości dotarcia do Klienta. Często Klienta, który już wie, czego chce!

Internet otworzył przed firmami na całym świecie zupełnie nowe możliwości. Sprzedaż stała się nierozerwalna z marketingiem, w cyberprzestrzeni bez pomocy i pewnych zasad samo się nic nie zrobi. Dziś to właśnie szeroko pojęty marketing internetowy odpowiedzialny jest za napędzanie sprzedaży na całym świecie. Począwszy od dobrej strony internetowej, poprzez SEO, reklamy i obecność w Social Mediach, kończąc na jakości obsługi samej firmy, to wszystko są czynniki wizerunku w Sieci.

Ile to pracy?

Jak wszędzie, tak i w marketingu internetowym dla firm efekt zależy od wkładu pracy. Im więcej tym lepiej. Jednak realia szybko pokazują, że to nie jest takie proste. Okazuje się, że poza dobrym rankingiem w wyszukiwarkach, należy jeszcze zadbać o odpowiedni standard SEO strony, unikalny content, reklamę, obsługę Klienta w Social Mediach. Do tego trzeba analizować i wyciągać wnioski. A gdzie czas na prowadzenie firmy w realu?

Narzędzia marketingu internetowego

To właśnie narzędziami marketingowymi, w mniejszym lub większym stopniu, można wpływać na obecność w Internecie. Za ich pomocą można wzbudzić zainteresowanie usługami i produktem, przekazać wiadomość, czy zachęcić do zakupu. Wydawać by się mogło, że ro już niedaleka droga do wzrostu sprzedaży, ale po drodze jest jeszcze mnóstwo pracy.

Narzędzia marketingu internetowego to pojęcie bardzo względne. Skupię się na tych czynnościach i aplikacjach, które w sposób realny pomogą osiągnąć lepsze wyniki w rankingu wyszukiwarki.

Do najważniejszych z nich zaliczam responsywną stronę internetową i prowadzenie konta w Social Mediach. Choć to może wydawać się banalne, to właśnie najważniejsza wizytówka w Sieci. A jak Cię widzą, tak Cię piszą!

Marketing on-line zgodny z SEO

Czynnikiem i narzędziem wzrostu pozycji w wyszukiwarce jest SEO. To szerokie pojęcie optymalizacji stron internetowych pod wymagania algorytmów Google. Wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. SEO to cały szereg działań, dzięki któremu zawartość, czyli content strony, ma być spójny z oczekiwaniami użytkowników sieci. Wartościowe treści SEO mają w sposób dokładny, fachowy i merytoryczny odnieść się do problemu, który czytelnik porusza. Jakość oceniana jest przez algorytmy wyszukiwarki i tak naprawdę to tu zapada ostateczna decyzja. Mało interesujący content sprawia, że witryna spada na dalekie miejsca w rankingu tracąc pozycję w Google.

Inne, nie mniej ważne i funkcjonalne narzędzia marketingowe pochodzą od Google. Wśród nich najważniejsze to Google Ads oraz analizy danych z witryny. To minimalny zestaw, bez którego szanse powodzenia są bliskie zeru.

Dla małych i dużych firm

Rzeczą absolutnie jasną jest, że każdy chciałby znaleźć się w TOP wyszukiwania jako najlepszy w swojej branży. Jest to o tyle trudne, że nawet najlepsze wyniki sprzedażowe nie zapewnią odpowiedniego rozgłosu. Zwłaszcza jeśli prowadzi się nieco mniejszy biznes, który nie udźwignie sztabu specjalistów od kodowania, marketingu i innych szemranych interesów.

Dobrym rozwiązaniem dla firm jest podjęcie współpracy z freelancerem lub agencją marketingową, którzy to zajmą się wizerunkiem i możliwościami w Sieci. Warto przy tym wypracować strategię marketingową z jasno wyznaczonymi celami, pozwoli to w późniejszym czasie na weryfikację postępów. Właściwie prowadzone działania powinny nieść za sobą wsparcie wizerunkowe i sprzedażowe dla małych oraz dużych firm.

Nawet kampanie z niskim budżetem przynoszą dalekosiężne wyniki, także warto poświęcić nieco uwagi reklamie płatnej. Może okazać się, że już pierwsza zainwestowana złotówka zwróci się z dużą nawiązką, trzeba się jednak liczyć z tym, że nie zawsze ma się takie szczęście. Właściwe opracowanie reklam i ich docelowego odbiorcy wymaga czasu popartego analizami. Stworzenie optymalnego zestawu fraz kluczowych to kolejne czasochłonne zadanie. Zawsze jednak wzrasta ruch na stronie, a co za tym idzie, zainteresowanie i ranking w Google.

 

Jak zacząć?

Z czasem zoptymalizowane reklamy Ads przynoszą wymierną korzyść w postaci stałych zamówień i napływu nowych Klientów.  Należy jednak pamiętać, że zacząć trzeba u podstaw, czyli od dopasowanej do profilu firmy, zoptymalizowanej strony w Internecie i dobrej strategii marketingowej.

W czym mogę pomóc?

Zajmuję się obsługą małych firm w zakresie szeroko pojętego marketingu w Internecie. 

Przeprowadzam optymalizacje SEO, bieżące analizy danych, kampanie reklamowe oraz zapewniam prowadzenie i obsługę techniczną witryny – kompleksowa obsługa dopasowana do potrzeb i możliwości każdej firmy.