marketing.online

Marketing internetowy

Marketing internetowy dla małych firm

Marketing internetowy dla firm to dość nowa branża na rynku usług.  Pierwsza reklama w Internecie umieszczona została w roku 1994r. (tu dowiesz się więcej). Wraz z rozwojem i coraz większą dostępnością Internetu na świecie, powstawać zaczęły platformy ogłoszeniowe, sklepy online i strony dla firm usługowych. Za nimi ruszyła reklama w Internecie. Obecnie potencjał Sieci i nowe przyzwyczajenia użytkowników wyraźnie wskazują kierunek rozwoju firm. Budowanie stron WWW ogarnęło całą Sieć. Reklama w Google i Social Mediach stała się czymś tak zwyczajnym jak ogłoszenie w gazecie. Tyle, że bez wychodzenia z domu.  Przenoszenie handlu na platformy sprzedaży i do sklepów on-line stało się faktem. Pandemia coronavirusa COVID19 ograniczyła handel stacjonarny, stąd dodatkowe zainteresowanie możliwościami Internetu. Wyraźnie rośnie zapotrzebowanie na usługi oferowane coraz szerzej w formie on-line, co jednoznacznie świadczy, że Klienci polubili tę formę współpracy. Sprzedaż w Internecie stała się wszechobecna i przez kolejną epokę nic tego nie zmieni.

Ruch w Internecie jest coraz większy. Pandemia COVID19 dokonała zmian w tradycyjnym handlu, wielu konsumentów kupuje teraz on-line. To najlepszy czas oraz dobry sposób na zwiększenie sprzedaży usług i towarów w Sieci. Wiele firm ratuje się w ten sposób przed drastycznym spadkiem ruchu w punktach stacjonarnych, dlatego też marketing on-line dla sklepów i firm przerodził się nagle w jedną z najbardziej poszukiwanych na rynku usług. Trudno się dziwić, ponieważ konkurencja w Sieci jest coraz większa. Zwiększenie sprzedaży wymaga coraz większej ilości działań oraz reklamy.

Marketing dla sklepu on-line

Marketing internetowy dla małych firm i sklepów on-line to niemal konieczność. Najwięksi gracze TOP 10 w wynikach wyszukiwania, na reklamę swoich firm i sklepów wydają grube pieniądze. Najlepsze rozwiązania testowane na rynku reklamy wskazują jednak, że nie zawsze w budżecie jest siła. Skuteczne sposoby na zwiększenie ruchu na stronie to szereg złożonych i skoordynowanych w czasie działań. Najlepiej by odbywały się one w ramach zaplanowanej strategii marketingu on-line.

Dalsze działania oparte są o indywidualne ustalenia, dzięki którym powstaje najlepsza strategia marketingu internetowego dla firmy. To ważne, bo  szablonowe podejście do zagadnień reklamy w Sieci nie zawsze przynosi najlepsze efekty. Każdy sklep w Sieci ma swoje indywidualne mocne strony, które warto wykorzystać w bitwie o wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Optymalizacje SEO

SEO (z ang. search engine optimization)  to szeroko pojęte działania służące optymalizacji, zwiększeniu oglądalności stron internetowych w wyszukiwarkach (wikipedia). To specjalistyczna dziedzina w marketingu internetowym. Praca nad widocznością w Sieci od strony technicznej też jest ważna. Nawet najlepiej zbudowany sklep online nie wytrzyma konkurencji w rankingach wyszukiwarek bez porządnego SEO. Wbrew pozorom jest tu zawsze mnóstwo pracy. Gdy strona firmowa osiągnie dobrą pozycję w Google, trzeba podjąć działania by utrzymać się rankingu. Korzyść jest zawsze taka sama – Klienci. Zwiększenie obrotów sklepu online lub przedsiębiorstw usługowych zależy tylko od nich. A jeśli nie widać firmy w Internecie to trudno liczyć na wysokie obroty. 

Optymalizacje SEO to dopasowanie strony do wymagań Google oraz innych wyszukiwarek. Bieżące usuwanie błędów, pozycjonowanie i tworzenie wartościowego contentu zgodnego z wymaganiami algorytmów to najważniejsze zadania działu specjalistów marketingu internetowego SEO. Choć walka o TOP w rankingach wyszukiwania nie jest łatwa, to efekty zawsze warte są włożonej w to pracy (dowiedz się więcej o optymalizacji SEO).

marketing internetowy i obsługa firm

Obsługa marketingowa dla firm to kompleksowe działania, dzięki którym zyskują one widoczność w Sieci. Składa się na to uaktualnienie witryny do obecnych standardów i dbałość o jej techniczną stronę. Kolejnymi etapami są optymalizacja pod kątem SEO, założenie i prowadzenie konta w Social Mediach oraz inne działania mające wpływ na pozycjonowanie strony. Każdy rodzaj reklamy przyniesie wtedy znacznie lepsze efekty, nawet przy niskim budżecie. Więcej wejść na stronę, zaangażowania Klientów i w konsekwencji zwiększenie obrotów firmy to cel ustalonej wcześniej strategii marketingu on-line.

Problemy i potrzeby Klienta można w dużym stopniu rozwiązać dzięki możliwościom jakie wniósł Internet. Wsłuchując się uważnie w potrzeby Klienta dobieram optymalny plan działania, który możliwe niskim budżetem pozwoli pozyskać większy ruch w kanale sprzedaży produktów i usług. Ustalenie budżetu na reklamę w Sieci sprawi, że późniejsze działania są spójne i skoordynowane w dłuższym czasie. To sprawdzone rozwiązania, które przekładają się na skuteczną reklamę w Internecie (przeczytaj więcej o strategii marketingowej dla firm).

Exit mobile version